Πέντε από τις πιο αξιοσημείωτες στιγμές του οίκου Fendi στον κινηματογράφο

CULTURE

Την στιγμή που ο ιταλικός οίκος ανοίγει μια νέα έκθεση αφιερωμένη στην κινηματογραφική του ιστορία, εμείς εξετάζουμε τα κοστούμια που έχει δημιουργήσει για την μεγάλη οθόνη, από την ταινία «The Royal Tenenbaums», μέχρι το «The Devil Wears Prada».

Photos by: Sample name

Η φημισμένη ιστορία του οίκου Fendi είναι από καιρό συνυφασμένη με την «ασημένια» οθόνη: είτε με την διοργάνωση της επίδειξης μόδας του στο Cinecitta, είτε με την σχεδίαση κοστουμιών για τους Luchino Visconti και Wes Anderson. Ο διάσημος οίκος είναι ιστορικά ενσωματωμένος στον κινηματογραφικό πολιτισμό. Άλλωστε, όπως εξήγησε η Silvia Fendi το 2013, «Ο κινηματογράφος αποτελούσε ανέκαθεν μια σημαντική πτυχή της ζωής της οικογένειάς μας. Ακόμα θυμάμαι, ως παιδί, ότι οι «προβολές» ήταν αληθινά γεγονότα: περιπτώσεις που η κινηματογραφική αίθουσα θα μπορούσε να εισέλθει στο σπίτι μας, με λευκό φόντο και θρησκευτική σιωπή.»

Αυτόν το σεβασμό για το συγκεκριμένο είδος τέχνης έχει διαδραματίσει αναλόγως και τώρα- μέσα από μια νέα έκθεση με τίτλο «Fendi Studios»- ο οίκος μόδας επανεξετάζει κάποιες από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες του: τα κομμάτια που δημιουργήθηκαν για ταινίες όπως το «The Tenenbaums» και το «Never Tell Never Again». Η πολυσυζητημένη έκθεση «ανοίγει» τις πόρτες της στην πρωτοκαθεδρία του οίκου, την Ρώμη, ενώ θα διαθέτει και μια σειρά από studios με διαδραστικούς χώρους, μέσα στα οποία οι επισκέπτες μπορούν να τοποθετηθούν οι ίδιοι στην μεγάλη οθόνη δίπλα, δημιουργώντας τον δικό τους ξεχωριστό Fendi κινηματογράφο. (Ακολουθείστε ένα vintage ιταλικό περίπτερο εισιτηρίων).

Στο παρακάτω αφιέρωμα, ξαναβλέπουμε μερικές από τις αγαπημένες μας «Fendi» στιγμές στην οθόνη, από την εξαιρετική αίγλη της Miranda Priestly μέχρι την αγαπημένη της μόδα, Margot Tenenbaum.

Τα Fendi Studios θα παραμείνουν ανοιχτά μέχρι τον Ιούνιο του 2018, στο «Palazzo Della Civilta Italiana» στην Ρώμη.

The Royal Tenenbaums, 2001

Υπάρχει κάποιος πιο σύγχρονος κινηματογραφικός χαρακτήρας, όπως η Margot Tenenbaum, με τα σκούρα «kohl» μάτια και την βαθιά απογοήτευση στο βλέμμα; Μιλώντας ειλικρινά, όχι. Και όταν δεν φορούσε ένα διάφανο negligeé, κάπνιζε ασταμάτητα και έκανε αυτοσχέδιο πεντικιούρ, ήταν ντυμένη με την Fendi – καραμελέ χρώματος (μινκ) βιζόν της, αποτυπώνοντας την μισανθρωπική μελαγχολία με τον  πιο ελκυστικό τρόπο.

 

The Grand Budapest Hotel, 2014

Fendi και Wes Anderson – Δύο ονόματα που το ταιριασμά τους είναι λες και βγήκε από τον παράδεισο. Άλλωστε, ο πόθος του Anderson για την διεστραμμένη γοητεία, παρουσιάζει τον τέλειο καμβά για μια ανώτερη εμφάνιση. Εδώ, η Tilda Swinton (ως Madame D) είναι κατάλληλα ντυμένη, με μία χειροποίητη βελούδινη κάπα, με μανσέτες και περιλαίμιο από μίνκ, όπως κάθε εκκεντρική δισεκατομμυριούχος που σέβεται τον εαυτό της.

Never Say Never Again, 1983

Ανεξάρτητα από το φύλο σας, σίγουρα η βασική προϋπόθεση για την υπάρχετε ως κακοποιός σε ταινία του James Bond, γύρω στο ’80, είναι ένα γούνινο παλτό – και αν είστε και η δολοφόνος Fatima Blush, ένα τέτοιο «βασικό» κομμάτι έρχεται σε εσάς, κατόπιν παραγγελίας. Ο ρόλος απογειώθηκε από το κορίτσι στο εξώφυλλο του περιοδικού Playboy, Barbara Carrera. Η Blush αντιπροσωπεύει την αρχέτυπη ομορφιά των «κακών» κοριτσιών του Bond – υπερσεξουαλική και υπερ-γκλαμ – όπως η γούνα της από αλεπού, που αποτελεί τόσο απαραίτητο μέρος του χαρακτήρα της,  όσο και το σκληρό πρόσωπο της.

Evita, 1996

Υπάρχουν λίγες γυναίκες των οποίων η λαχτάρα για πολυτέλεια ήταν τόσο ακραία όσο της Εύας Περόν: η μεγαλομανία της πρώτης κυρίας της Αργεντινής όπου συνεχώς άκμαζε, καθώς η ίδια θα φορούσε τις περιβόητες γούνες της, ενώ παράλληλα ανέπτυσσε την δημοκρατία στις μάζες. Τόσο αφιερωμένη ήταν σε μια καλή γούνα, που η τελευταία δημόσια εμφάνισή της, λίγο πριν πεθάνει από καρκίνο, στήθηκε επιτηδευμένα, με εκείνη να φοράει μία γούνα, με εσωτερικά γεμάτη από σοβά και σύρμα για να την κρατήσει να σταθεί όρθια. Η Madonna, ίσως να μην είχε προτιμήσει τέτοιο περίπλοκο εσωτερικό χώρο, αλλά επέλεξε σίγουρα ένα κατάλληλο φόρο τιμής στην ενσάρκωση της Peron.

Ο διάβολος φοράει Prada, 2006

Εάν υποδύεστε μία τέτοια αρχισυντάκτρια περιοδικών, όπως η Miranda Priestly, τότε σίγουρα αξίζετε ένα παλτό που να θυμίζει την Cruella Deville. Κατά συνέπεια, η Patricia Field και ο οίκος Fendi συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα κόκκινο περσικό σακάκι, με πορτοκαλί και μαύρη ριγέ επένδυση, εφαρμοσμένο ειδικά στον χαρακτήρα της Meryl Streep: μια εξαιρετική δήλωση μόδας που ταιριάζει εξίσου με τις εξαιρετικές απαιτήσεις της.

 

Βάσια Δουκουμοπούλου

@vasilikii_d